luni, 18 iunie 2012

Paris....


In sfarsit mult asteptata postare despre Paris!

Dupa cele cateva capitale pe care le-am vazut in viata mea (Bucuresti, Londra, Bruxelles, Luxembourg, Viena, Istambul, etc.), Parisul mi-a lasat o impresie de neuitat, in sensul bun al cuvantului.






Arhitectura care ascunde secole de istorie, cultura, arta si frumos, oamenii de peste tot din Lume, extraordinar de amabili si politicosi, minunatia serilor petrecute pe strazile pline de turisti, luna care-si varsa spre amurg culoarea in linistita Sena -  Parisul m-a ademinit, cucerit, si m-a facut sa vreau sa-l revad iar si iar.












In capitala pariziana poti sa calatoresti oriunde cu trenul sau metroul. Este cel mai simplu, rapid, ieftin. Putine orase au aceasta facilitate. In cazul in care optezi pentru taxi, tot nu o sa-ti para rau, caci taximetristii sunt foarte corecti, amabili si nu incarca plata (ca in Bucuresti, de exemplu). Cu 20-25 de euro, mergi dint-un capat in altul al Parisului.






Nu o sa vorbesc prea mult despre Turnul Eifell. Nu am urcat. Zilnic cozile au metri intregi, este de asteptat ore in sir si pe ploile pe care le-am prins  acolo..nu se merita efortul. “Data viitoare!”, mi-am zisJ . Totusi, l-am vazut noaptea si era extraordinar de frumos luminat! Un punct de reper parizian.  Arcul de Triumf este uimitor! Mult mai mare, maiestuos si mult mai artistic, cultural, istoric sculptat decat cel din Bucuresti. Il avem si noi pe al nostru, modest - nu incape nicio comparatie.





Ce mi-a placut cel mai mult in Paris? Palatul Versailles (care este cel mai frumos pe care l-am vazut vreodata!), Muzeul Luvru (unde am avut placerea sa ating cele mai minunate sculpturi antice) si nu in ultimul rand, Opera Bastille, opera veche a Parisului – un gigant architectonic – unde am vazut un spectacol de balet si ca atare, mi-am propus sa mai vin. De la Londra la Paris nu fac decat doua ore cu trenul!


























Prajiturile lor traditionale in zeci de culori, branzeturile care merg atat de bine cu strugurii albi, cornurile pufoase de care nu ma mai saturam dimineata, toate m-au facut sa pun cateva kilograme bune pe mine!:) Sfatul meu asadar: nu mancati la Paris decat daca va mutati acolo pentru totdeauna! – totul este atat de gustos si va fi greu sa va dezvatati cand veti pleca acasaJ. Eu am fost si intr-un restaurant libanez “Noura” unde am gasit cel mai gustos humus. Lumea araba si-a gasit o buna piata de desfacere in Paris si in general in Franta -  ma refer aici mai ales la tarile arabe foste colonii franceze.






Este o placere sa mergi pe jos in Paris! Cat vezi cu ochii este minunat si cu cat mergi mai mult, cu atat mai mult vrei sa vezi.

NU-mi doresc decat sa ma reintorc! Poate sa locuiesc acolo pentru un timpJ




Niciun comentariu: